مالکیت فکری باید از منظر تجاری و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حکمت نیا روز چهارشنبه در همایش علمی-حقوقی مالکیت فکری در اراک، که با رویکرد یافتن راهی برای برندسازی و شناسنامه دار کردن داشته‌های فکری و فرهنگی استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: مالکیت فکری ابزاری اقتصادی محسوب می‌شود که در حوزه رقابت شکل می‌گیرد.

معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری ادامه داد: در بحث مالکیت فکری در حوزه علائم اگر فردی کالای مشابه را تولید کند باید برای ثبت علائم تجاری کالا اقدام کرده و با اخلاق مناسب تجاری، ارزش علامت کالا را افزایش دهد.

معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری ابراز داشت: علامت یعنی آن نشانه‌ای که کالاهای متفاوت را از هم متمایز می‌سازد و این نشان باید ثبت شود و در صورت ثبت، در انحصار فرد خواهد بود و هنگامی که ارزش گذاری شد، در بازار اقتصادی رواج پیدا می‌کند یعنی افراد برای تولید کالای بهتر و برند سازی تشویق می‌شوند.

معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری بیان کرد: علائم تجاری برای تمایز کالاهای مشابه است و نام تجارتی برای معرفی شخص تاجر است. باید توجه کرد که با چه کسی رقابت انجام می‌شود. گاهی اوقات صنف‌ها با هم رقابت می‌کنند.

حکمت نیا خاطر نشان کرد: طراحی نشدن بازار فروش برای تولید کالاها یکی از عوامل شکست فعالیت‌های اقتصادی در شرایط بازار است.

معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری با بیان این که بین مالکیت فکری و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی رابطه معناداری وجود دارد، تاکید کرد: حمایت از مالکیت فکری جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران سایر کشورها را به دنبال دارد، بنابراین باید این مهم را مورد توجه قرار دهیم.

مالکیت فکری باید از منظر تجاری و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *